تبلیغات
مهدویت

سخن گفتن امام زمان(عج) در کودکی

(بسم الله الرحمن الرحیم)
كمال الدین به نقل از نسیم، بانوى خدمتگزار امام عسكرى علیه‏‌السلام: یك شب پس از میلاد صاحب الزمان علیه‌‏السلام، هنگامى كه در حضور وى (امام زمان) رسیدم و نزد او عطسه‏‌اى كردم، به من فرمود: «خدایت رحمت كناد!».
از این دعا، شادمان شدم. پس به من فرمود: «آیا به تو درباره عطسه‌، مژده‌‏اى ندهم؟» .
گفتم: چرا، سرورم.
فرمود: «آن [به معناى] در امان بودن از مرگ تا سه روز است».

متن حدیث: 


كمال الدین عن نسیم خادمة الإمام العسكری علیه‌‏السلام:
قالَ لی صاحِبُ الزَّمانِ علیه‌‏السلام - و قَد دَخَلتُ عَلَیهِ بَعدَ مَولِدِهِ بِلَیلَةٍ فَعَطَستُ عِندَهُ - فَقالَ لی: یَرحَمُكِ اللّه‏.
قالَت نَسیمٌ: فَفَرِحتُ بِذلِك.
فَقالَ لی علیه‏‌السلام: ألا اُبَشِّرُكِ فِی العُطاسِ؟
فَقُلتُ: بَلى، یا مَولایَ .
فَقالَ : هُوَ أمانٌ مِنَ المَوتِ ثَلاثَةَ أیّامٍ.

«كمال الدین،صفحه 430- الغیبة طوسی، صفحه 232- الخرائج والجرائح جلد 1،صفحه465- مكارم الأخلاق، جلد 2،صفحه 162-بحارالأنوار،جلد51،صفحه 5-دانش نامه احادیث پزشكی:1،ص338 » 

تاریخ ارسال : دوشنبه 1395/01/16  10:43 ق.ظ  | نویسنده :   سید نقی پاکمهر

مهم‌ترین گام‌های مهدوی امام حسن عسکری(ع)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری (معاونت تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت): امام حسن عسکری(ع) یازدهمین پیشوای شیعیان و پدر بزرگوار حضرت مهدی(عج)، در سال 232 هجری برابر با 845 میلادی چشم به جهان گشود، پدر بزرگوارش امام دهم حضرت هادی(ع) و مادرش، بانوی پارسا و شایسته «حدیث» یا «حدیثه»(1) و در برخی منابع نامش را «سوسن»(2) و «عسفان»(3) یاد کرده‌اند.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : دوشنبه 1395/01/16  10:32 ق.ظ  | نویسنده :   سید نقی پاکمهر

تربیت منتظران راستین

(بسم الله الرحمن الرحیم)
منتظران واقعی امام عصر (علیه السلام) تنها به آماده‌ کردن خود برای استقبال از ایشان و پیوستن به حضرتش راضی نمی‌شوند، بلکه خود را موظّف می‌دانند که این آمادگی را در سایه‌ مؤمنان نیز ایجاد کنند و در حقیقت به تربیت منتظران واقعی می‌پردازند.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال : یکشنبه 1395/01/15  11:14 ق.ظ  | نویسنده :   سید نقی پاکمهر

روش حکومت امام زمان(عج) چگونه است و وزیر ایشان کیست؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)

از مجموع آنچه در متون دینی در باب دولت و حکومت آمده است، چنین بر می‌آید که اسلام بر شکل خاصی از ساختار نظام سیاسی با جزئیات مشخص اصرار ندارد، بلکه اسلام فراتر از معرفی شکل خاصی از حکومت و مناسب با احکام ثابت و تغییرناپذیر خود، چارچوب کلی (آموزه‌ امامت و در امتداد آن ولایت فقها) را معرفی کرده که آن چارچوب در درون خود تغییرات و اشکال متعدد و متنوع را پذیرا می‌شود، البته اشکال حکومت نباید از چارچوب فراتر برود، بنابراین اسلام نه به طور کلی مردم را به حال خود رها کرده که هر چه خواستند انجام دهند و نه شکل و فرم محدودی را برای حکومت معرفی می‌کند که فقط در شرایط زمانی و مکانی خاصی قابل اجرا باشد.


ادامه مطلب

تاریخ ارسال : یکشنبه 1395/01/15  11:02 ق.ظ  | نویسنده :   سید نقی پاکمهر